Hjælp til netbank og mobilbank
Her finder du hjælp og vejledninger til net- og mobilbank. Finder du ikke den hjælp, du søger, er du altid velkommen til at kontakte os på 89 89 89 89.
Generelt
Du kan se forskel ved for eksempel at lægge mærke til menuens farve og log af-knappens placering. Den gamle netbank har en hvid menu til venstre, mens farven på menuen i den nye netbank er mørkegrøn.
Du logger på netbanken med MitID. Og du logger på mobilbanken med den adgangskode, du selv har bestemt. Alternativt kan du vælge at bruge Touch ID eller Face ID.
Du kan altid ringe til os på 89 89 28 00. Og i nogle tilfælde kan du også gøre det selv.
I netbanken trykker du på "Log af". I mobilbanken er det ikke nødvendigt at gøre noget, da appen automatisk logger dig af efter 5 minutter, hvis du ikke har været aktiv. Du kan dog vælge at logge af manuelt for en sikkerheds skyld ved at vælge "Log af" i menuen.
Hvis du er kunde i Jyske Bank, er fyldt 13 år og har MitID, kan du få adgang til mobilbanken og/eller netbanken.
I mobilbanken kan du ændre din kode ved at trykke på spørgsmålstegnet øverst til højre. I netbanken kan du ikke ændre kode - der skal du bruge MitID. Se her, hvordan du gør.
Ønsker du at til- eller fravælge breve fra Jyske Bank, kan du gøre det i netbanken. Tryk på tandhjulet øverst til højre og vælg boksen "Breve".
Få besked, når der sker ændringer på dine konti. Opret tjenesten ved at gå til netbankens indstillinger.
For at finde din kundekategori og dine priser og fordele i net- og mobilbanken skal du åbne menuen og vælge menupunktet Profil. Du kan ikke finde din kundekategori i den gamle netbank.
Du kan afmelde markedsføring fra Jyske Bank i din mobilbank under menupunktet Profil. Alternativt kan du kontakte Jyske Bank Hotline på 89 89 28 00 eller sende en mail til [email protected].
Hvis du bruger iOS, skal sikkerhedsindstillingerne tillade privat datatrafik. Desuden skal du sikre dig, at begge enheder er på samme WiFi-netværk - eller installere MitID på den mobil eller tablet, som du ønsker at installere mobilbanken på.
Konto
Gå ind på den delsaldo, du vil overføre penge fra, og tryk på "Overfør" (eller lignende) øverst i billedet.
Du skal gå ind på den konto, der skal have et nyt navn. Muligheden findes øverst på siden.
I netbanken og mobilbanken kan du sortere din kontoliste og skjule de konti, du ikke ønsker at se på listen. Start på siden "Overblik".
Du skal bruge søgefunktionen, når du er inde på den rigtige konto/delsaldo.
Jyske Banks BIC er altid JYBADKKK. IBAN er et unikt nummer for hver af dine konto. Du finder din kontos IBAN ved først at finde kontoen i netbanken eller mobilbanken.
Både netbanken og mobilbanken giver mulighed for at skifte din NemKonto ud, hvis du har flere brugbare konti.
I den gamle netbank skal du trykke på "de tre prikker" ud for den konto, du ønsker renteoplysninger om. Herefter vælger du "Kontooplysninger".
Du kan selv oprette op til ti delsaldi på en Totalkonto. Du begynder ved at gå ind i menuen bag de tre prikker.
I nogle tilfælde kan du gøre det selv via netbanken.
I mange tilfælde kan du gøre det selv.
Du kan i mange tilfælde selv knytte dit kort til en delsaldo. Gå via menuen bag de tre prikker på netbankens startside.
Du kan gøre dette selv i både netbanken og mobilbanken.
Gå ind via menupunktet "Faste betalinger". Her finder du muligheden for at oprette en ny.
Ønsker du løbende at se din saldo på din konto, kan du nemt selv slå det til i mobilbanken eller i den nye netbank. Vælg en konto i kontooversigten og tryk på de tre prikker øverst.
Hvis du har finansieret køb af bil med et Jyske Billån, kan du finde en række oplysninger om lånet, fx restgæld og ydelse, under Bil i menuen i din mobilbank og i den nye netbank. Funktionen er ikke mulig i den gamle netbank.
Overførsler og betalinger
Gå ind på den delsaldo, du vil overføre penge fra, og tryk på "Overfør" (eller lignende) øverst i billedet.
Du kan overføre penge i net- og mobilbanken. Vælg "Betal og overfør" i menuen, hvis du har den gamle netbank. Har du den nye netbank vælger du konto, som skal overføres fra og trykker "Overfør og betal".
For at betale en regning skal du vælge "Betal og overfør". De oplysninger du skal bruge for at betale en regning, finder du på indbetalingskortet.
Du kan få overblik over dine faste betalinger og overførsler under menupunktet "Faste betalinger" i mobil- og netbanken.
Du skal finde oversigten over faste betalinger. Her har du mulighed for at afmelde den.
Du skal finde betalingen på posteringsoversigten under kommende betalinger. Når du åbner den, har du mulighed for at annullere betalingen, så den ikke bliver gennemført i denne omgang.
Du skal bruge den gamle netbank og se posteringer for alle konti. Herefter skal du vælge at få vist kommende betalinger.
Gå ind via menupunktet "Faste betalinger". Her finder du muligheden for at oprette en ny.
Du opretter en fast overførsel i netbanken og mobilbanken ved at vælge "Faste betalinger" i menuen.
Du skal gå til den gamle netbank og åbne den faste betaling. Her finder du en "Rediger"-knap.
Betalingsservice
Du finder Betalingsservice via menupunktet "Faste betalinger". De oplysninger, du skal bruge, står på regningen.
Tryk på "Faste betalinger" i menuen for at finde din aftale. Her har du mulighed for at afmelde aftalen permanent.
Hvis du bruger mobilbanken eller den nye netbank, kan du slette aftalen og oprette en ny. I den gamle netbank kan du gøre det selv.
Har du den gamle netbank, kan du se en oversigt fra Betalingsservice i menuen under "Betal og overfør". Har du den nye netbank eller mobilbanken, kan du få overblik over dine Betalingsservice-betalinger ved at søge på "BS" i posteringsteksten.
Møde med banken
Der er mulighed for automatisk at overføre skatteoplysninger fra Skattestyrelsen til Jyske Bank. Det kan du både gøre via netbanken og mobilbanken.
Både mobilbanken og netbanken giver dig en nem måde at dele dine pensionsoplysninger med Jyske Bank på. Du skal gå til pensionssiden og forsætte dér.
I både netbanken og mobilbanken kan du læse beskeder fra banken, både personlige beskeder og dokumenter som fx kontoudskrifter.
Både netbanken og mobilbanken giver dig mulighed for at blive sendt til Letpension, hvor du kan afgive helbredsoplysninger.
Denne vejledning er til dig, der har modtaget besked fra din rådgiver i netbanken om at aflevere detaljer om din økonomi.
Bruger du mobilbanken eller den nye netbank, vælger du "Værdier i alt" i menuen og trykker "Del overblik". Herefter giver du samtykke til, at din rådgiver må se dine oplysninger.
Har du allerede oprettet et budget i den gamle netbank, kan du nu dele det med banken og din rådgiver. Vælg "Konti og budget" i menuen efterfulgt af "Budget". Funktionen er ikke mulig i den nye netbank, men du kan nemt skifte til den gamle netbank og gøre det der.
Kort
Du kan spærre dit kort i netbanken, mobilbanken eller ved at ringe til os.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Hvis du ønsker at bestille et nyt kort, kan du i nogle tilfælde selv gøre det i mobilbanken eller i netbanken. Øvrige kort kan bestilles på hjemmesiden.
På visse typer kort har du mulighed for at skrue op og ned for det beløb, der maksimalt kan bruges pr. dag og pr. 30 dage. For at ændre på dit kort, skal du gå ind på kortoversigten og se detaljer om det enkelte kort.
Du kan styre, om dit kort kan bruges i udlandet eller på nettet. For at ændre på dit kort, skal du gå ind på kortoversigten og se detaljer om det enkelte kort.
Du finder pinkoden ved at gå ind på kortoversigten i net- og mobilbanken. Her kan du se detaljer om det enkelte kort.
Du kan i mange tilfælde selv knytte dit kort til en delsaldo. Gå via menuen bag de tre prikker på netbankens startside.
Du skal tilføje dit Visa-kort til Apple Wallet. Det kan du bl.a. gøre i mobilbanken.
Det kan du lettest gøre i mobilbanken. Men du kan også bruge din iPhones indbyggede funktioner.
Som du nok har opdaget, kan du kigge på selve kortet, hvis har brug for oplysninger om dit kort. Hvis du ikke har kortet ved hånden, er der hjælp at hente i mobilbanken. For at se dit kort, skal du gå ind på kortoversigten og se detaljer om det enkelte kort.
Indsigelse
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, i den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Du kan enten gøre indsigelse i mobilbanken, den nye netbank eller ved at indsende en indsigelseserklæring.
Ja, du kan gøre indsigelse, hvis dit kort er blevet brugt på en måde, som du ikke er enig i. Det kan gøres online via mobilbanken eller den nye netbank. Ellers kan du gøre det ved at udfylde en formular.
Budget
Budgetberegner er en feature der kan give dig et overblik over dine indtægter og udgifter de næste 12 måneder. Opret en budgetberegning via menuen i mobilbanken eller den nye netbank.
Har du allerede et budget i den gamle netbank, kan du tjekke, hvorvidt din budgetkonto hænger sammen ved at udregne din startsaldo og derefter kontrollere den laveste månedlige saldo.
Har du allerede oprettet et budget i den gamle netbank, kan du nu dele det med banken og din rådgiver. Vælg "Konti og budget" i menuen efterfulgt af "Budget". Funktionen er ikke mulig i den nye netbank, men du kan nemt skifte til den gamle netbank og gøre det der.
Har du oprettet et budget i Budgetberegneren, men ønsker at redigere kategorier kan du gøre det via knappen "Rediger" i din budgetberegning.
Har du allerede oprettet et budget i Budgetberegneren, men ønsker at slette det, kan du gøre det i mobilbanken eller i den nye netbank.
Investering
Hvis du har Jyske Investering, Jyske Private Banking Investering eller Jyske Investeringspartner, kan du selv danne en afkastrapport i mobilbanken eller den nye netbank. Begynd på siden "Investering".
Jyske NemInvestering bor i din mobilbank og i den nye netbank, hvor du selv kan oprette din investering. Kom i gang ved at besøge siden "Investering".
Har du allerede Jyske NemInvestering, kan du selv oprette en fast månedlig indbetaling eller ændre på en eksisterende i netbanken eller mobilbanken. Tryk på "Investering" i menuen og vælg din "Jyske NemInvestering". Herefter kan du oprette eller ændre din plan.
Du opsiger din Jyske NemInvestering under "Investering" i menuen i din mobilbank eller i den nye netbank
Har du allerede Jyske Investering eller Jyske Private Banking Investering kan du selv oprette en fast månedlig indbetaling til din investering i mobilbanken eller netbanken. Tryk på "Investering" i menuen og vælg det ønskede produkt under afsnittet "Investeringsløsninger". Herefter opretter du en fast indbetaling.
Du kan købe og sælge aktier, obligationer, investeringsforeninger, certifikater og EFT’er i mobilbanken. Start på siden "Investering".
Hvis du mangler adgang til at handle med en bestemt type værdipapirer, så tester vi din viden om disse værdipapirer i forbindelse med at du forsøger at handle med dem.
Begynd med at finde det depot, det drejer sig om. Derefter kan du se historik for dette depot.
Begynd med at finde det depot, det drejer sig om. Derefter kan du se igangværende handler for dette depot.
Du kan lave din egen liste over dine favoritter inden for værdipapirer. Du skal finde investeringssiderne og fortætte dér.
Følg denne vejledning, hvis du ønsker depot- og afkasthistorik for hele 2023 – inklusiv historik fra Handelsbanken.
Du skal finde din investering og trykke på knappen "Træk penge ud".
Du skal overføre penge til Aktiesparekontoen på normal vis. Herefter skal du vælge Aktiesparekonto som depot og konto, når du handler aktier.
Bolig
Du kan regne på omlægning af dit boliglån i mobilbanken og den nye netbank. Se andre lånemuligheder og hvordan en ny månedlig ydelse, rente og restgæld kunne se ud for dig.
Du kan se oplysninger om dit lån i Boligselvbetjening eller net- og mobilbanken.
Du finder din betalingsplan under detaljer på dit lån i net- og mobilbanken. Her kan du se hvor meget, du skal betale i resten af lånets løbetid. Hvis du bruger den gamle netbank, kan du bestille et tilbagebetalingsskema.
Hvis du har et rentetilpasningslån, der snart skal rentetilpasses, har du mulighed for at regne på dit lån ud fra det aktuelle renteniveau. I beregningerne vil du blandt andet kunne se rente og ydelse, samt hvad det vil betyde, hvis du vælger at ændre på fastrenteperioden. I mobilbanken og den nye netbank vil du også kunne sammenligne beregningerne på ny rente med beregning på omlægning til eksempelvis fast rente.
I mobilbanken og den nye netbank har du mulighed for at regne på lån i din friværdi. Du indtaster selv et ønsket beløb og kan herefter regne på, hvad det vil koste at låne med forskellige typer af lån, løbetid og afdrag.
Pension
Du finder svaret i mobilbanken og den nye netbank under menupunktet "Pension".
Du finder muligheden ved at vælge menupunktet "Pension".
Både mobilbanken og netbanken giver dig en nem måde at dele dine pensionsoplysninger med Jyske Bank på. Du skal gå til pensionssiden og forsætte dér.
Forsikring
I net- og mobilbanken kan du få overblik over, hvordan du er forsikret ved henholdsvis sygdom og død. Du skal finde punktet "Sygdom og død" på pensionsoverblikket.
Du kan få vist dine forsikringer hos Jyske Forsikring (Husforsikringer, Bilforsikring, Indboforsikring m.v,) ved at gå til forsikringssiden via menuen.
Både netbanken og mobilbanken giver dig mulighed for at blive sendt til Letpension, hvor du kan afgive helbredsoplysninger.
Forbrug
Ønsker du at fjerne dit samtykke til kategorisering af dine betalinger, kan du gøre det selv. Vælg enten "Kontobevægelser" eller "Indstillinger" afhængigt af, om du bruger den gamle eller den nye netbank.
Tryk på punktet "Forbrug" eller "Forbrugsoverblik" i menuen for at få det fulde overblik over dit forbrug.
På visse typer kort har du mulighed for at skrue op og ned for det beløb, der maksimalt kan bruges pr. dag og pr. 30 dage. For at ændre på dit kort, skal du gå ind på kortoversigten og se detaljer om det enkelte kort.
Begynd med at finde og åbne posteringen under dine kontobevægelser. Det giver dig mulighed for at udelade den fra forbrugsoverblikket.
Du skal begynde med at finde og åbne posteringen i oversigten med dine kontobevægelser. Det giver dig mulighed for at ændre kategorien.
Værdier i alt
Bruger du mobilbanken eller den nye netbank, vælger du "Værdier i alt" i menuen og trykker "Del overblik". Herefter giver du samtykke til, at din rådgiver må se dine oplysninger.